Календар

Січень 2022
П В С Ч П С Н
« Гру    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Галерея


Адреса: Україна, 54030,
м. Миколаїв,
вул. Нікольська, 34

city Mykolaiv 34,
Nikolska street
54030, Ukraine

Тел.: (0512) 37-86-06,
37-86-26, 37-86-17
Тел. довіри: (0512) 37-86-29
e-mail: arkasgymn1@ukr.net

Я маю право! Зупинимо булінг разом!

Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування)

Процедура подання  та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)

  1. Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора закладу освіти про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
  2. На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу (цькування), де вказується інформація щодо джерела її отримання:
  • Постраждалий чи свідок булінгу (цькування);
  • Підозра про вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками;
  • Достовірна інформація від інших осіб та часу:
  • Як довго триває;
  • Одноразовий конфлікт чи відповідні дії носили систематичний характер

3. Відповідно до такої заяви керівник закладу освіти видає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.

4.Наказом керівника закладу освіти пишеться наказ про створення Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) за участі педагогічних працівників, психолога та соціального педагога школи, батьків потерпілого та булера, керівника закладу, інших зацікавлених осіб.

5. Розглянувши письмову заяву, керівник закладу освіти скликає засідання  комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) і окреслює подальші дії.

6. Комісія протягом однієї доби проводить розслідування, з’ясовує всі обставини цькування та приймає відповідне рішення.

7.За умови визнання Комісією результатів розслідування фактом булінгу (цькування), керівник освітньої установи на протязі однієї доби повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальну поліцію), Службу у справах дітей.

8.     Рішення Комісії з розгляду випадків булінгу реєструється в окремому журналі (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.

9.     У разі не визнання Комісією факту булінгу (цькування) і незгоди з результатами рішення потерпілим (його представником), керівник освітньої установи рекомендує звернутись постраждалому (його представнику) із  заявою до  органів Національної поліції України.

10. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.

11.   За будь-якого рішення Комісії з розгляду питань випадків булінгу (цькування), керівник закладу освіти забезпечує психологічну підтримку усіх учасників відповідного процесу.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу

Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.

1. Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.

2. До складу комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.

3.Комісія з’ясовує обставини булінгу.

4.Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор школи  повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

5. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

 

                                            

УКРАЇНА

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ

МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ПЕРША УКРАЇНСЬКА ГІМНАЗІЯ ІМЕНІ МИКОЛИ АРКАСА

НАКАЗ


від  31.08.2021 р                  М. Миколаїв                                 №114


Про забезпечення  здійснення  заходів

 у сфері запобігання та протидії домашньому

 насильству та насильству за ознакою статі


     Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про охорону дитинства», наказу Міністерства освіти і науки України від 02.10.2018 року № 1047 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами», на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року №658 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі», Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» від 7 грудня 2017 року №2229»

 НАКАЗУЮ:

  1. Затвердити та ввести в дію план заходів щодо роботи у сфері протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на 2021-022 н.р. 

(Вілп. Патлата Л.В., Вишневська О.В.)

2. Призначити відповідальною за здійснення невідкладних заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства та отримання заяв, повідомлень від постраждалої особи або інших осіб заступника директора з виховної роботи Патлату Л.В.

3. Забезпечувати проведення інформаційно – просвітницьких заходів, виховних програм, семінарів, тренінгів з питань запобігання та протидії домашньому насильству у тому числі стосовно дітей та за участі дітей   

(відп. Вишневська О.В., класні керівники)

4. Провести інформаційно-роз’яснювальну роботу з педагогічними працівниками щодо реалізації норм Закону «Про запобігання та протидію домашньому насильству».

(відп. Патлата Л.В.)

5. Провести інформаційно-роз’яснювальну роботу за методичними рекомендаціями з працівниками навчального закладу відповідно наказу Міністерства освіти і науки України № 1047 від 02.10.2018 року «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами».

(відп. Патлата Л.В.)

6.  У разі виявлення фактів насильства протягом доби за допомогою телефонного зв’язку, електронної пошти інформувати управління освіти, уповноважений підрозділ органу Національної поліції та службу у справах дітей (у разі коли постраждалою особою та/або кривдником є дитина), забезпечувати надання медичної допомоги (у разі потреби) та фіксувати необхідну інформацію в журналі реєстрації фактів виявлення (звернення) про вчинення домашнього насильства та насильства за ознакою статі за відповідною формою.

(відп. Патлата Л.В.)

7. Працівникам гімназії   у разі виявлення ознак чи факторів, що можуть вказувати на домашнє насильство, складні життєві обставини, жорстоке поводження з дитиною або ризики щодо їх виникнення стосовно дитини, необхідно проінформувати адміністрацію  з метою планування подальших дій щодо заходів для надання медичної, психологічної або іншої допомоги.

8. Класним керівникам:

8.1. Проводити роз’яснювальну роботу щодо запобігання та попередження домашнього насильства на батьківських зборах.

8.2. Проводити з учасниками освітнього процесу виховну роботу із запобігання та протидії насильству.

8.3. Здійснювати з учасниками освітнього процесу інформаційно-просвітницьких заходів з питань запобігання та протидії насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей.

9. Практичному психологу та соціальному педагогу  Вишневській О.В.:

9.1. Поновлювати на інформаційних стендах та офіційному веб-сайті навчального закладу контактну інформацію  про службу підтримки постраждалих осіб, до яких слід звернутися y випадку домашнього насильства.

9.2. Проводити лекційно-просвітницькі заходи в навчальному закладі з питань підготовки молоді до сімейного життя, планування сім’ї та попередження насильства в сім’ї.

9.3. Розповсюджувати інформаційні матеріали з питань рівних прав та можливостей чоловіків та жінок, попередження насильства в сім’ї та запобігання торгівлі людьми.

9.4. Організовувати роботу з постраждалими дітьми (у разі виявлення в межах своєї компетентності).

9.5. Провести анкетування з учасниками освітнього процесу (вчителями та учнями) щодо обізнаності  в данному питанні.

10. Контроль за виконанням даного наказу покласти на Патлату Л.В., ЗДВР, громадського інспектора з охорони дитинства.

 

                                                                                              Керівник закладу                                 С.В. Бережной

 

 

УКРАЇНА

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ

МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ПЕРША УКРАЇНСЬКА ГІМНАЗІЯ ІМЕНІ МИКОЛИ АРКАСА

 

від 31.08.21                        м. Миколаїв                         № 117                                              

Про  організацію роботи  щодо  протидії

булінгу (цькуванню) в гімназії

 На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 року  №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти», зареєстрованого  в Міністерстві  юстиції   України   від   03.02.2020  року за № 111/34394,  наказу Міністерства освіти і науки від 26.02.2020 року  № 293 «Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти», листа Міністерства освіти і науки від 20.03.2020 року  №6/480-20 «Про план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)  в закладах освіти, закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню), наказу управління освіти від 23.06.2018 № 302 «Про організацію ведення обліку дітей шкільного віку та учнів з 2018 року».

                                     НАКАЗУЮ:

1.  Затвердити План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню).

2.  Заступнику директора з виховної роботи Патлатій Л.В. забезпечити виконання затвердженого Плану заходів.

3.  Соціальному педагогу (практичному психологу) Вишневській О. В. створити  розділ «Протидія булінгу (цькування)» на сайті гімназії.

      4.  Створити  постійно  діючу комісію  з розгляду випадку  булінгу (цькування)  у складі:

-        Бережного С.В., керівника закладу – голова комісії;

-        Патлатої Л.В., заступника директора з виховної роботи, інспектора з охорони дитинства  – заступник голови комісії;

-        Вишневської О.В., практичного психолога, соціального педагога – секретар комісії;

-         представники  служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім´ї, дітей та молоді (за згодою).

5.  Затвердити  Порядок подання заяв про випадок булінгу (цькування) та  реагування на  доведені випадки  (додаток 2).

6.     Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з виховної роботи Патлату Л.В.

 

 

Керівник закладу                                            С.В.Бережний

 

План заходів Першої української гімназії імені Миколи Аркаса, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) у 2021-2022 навчальному році

Заходи

Терміни виконання

Відповідальний

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу

1 Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти» Останній тиждень серпня Директор
2 Підготовка наказу «Про порядок дій персоналу при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти» Перший тиждень вересня Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
3 Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування):

  • · педагогічний персонал;
  • · допоміжний персонал;
  • · технічний персонал.
Вересень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
4 Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочного стенду Вересень Класні керівники   (5–11 класи)
5 Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування) Вересень Психолог, соціальний педагог Класні керівники
6 Створення (або оновлення) розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти Вересень Відповідальний за роботу сайту закладу
7 Підготовка брошури з нормативними документами з профілактики булінгу (цькування) в освітньому середовищі для педагогів Жовтень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
8 Підготовка методичних рекомендацій для педагогів:

  • · з вивчення учнівського колективу;
  • · з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей
Жовтень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
9 Організація впровадження гімназійної служби медіаторів (за окремим планом) Жовтень Психолог, соціальний педагог
10 Оформлення тематичного стенду Жовтень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
11 Підготовка тематичних буклетів за участю старшокласників Листопад Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
12 Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) Листопад Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
13 Інформаційна акція для старшокласників Грудень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
14 Виступ на загальношкільних батьківських зборах з профілактики булінгу (цькування) в ученівському колективі Лютий Директор, Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

Робота з вчителями та іншими працівниками закладу освіти

15 Проведення навчальних семінарів для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування. Осінні канікули Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
16 Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з допоміжним та технічним персоналом. Листопад Директор Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
17 Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти Зимові канікули Психолог, соціальний педагог, залучені фахівці
18 Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу Після проведених діагностик Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

Психолог, соціальний педагог

19 Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій. Впродовж навчального року Психолог, соціальний педагог

Робота з учнями

20 Тиждень толерантності Листопад Учнівське самоврядування, класні керівники
21 Тренінгове заняття «Вчимося бути толерантними» з учнями 7(11)-х класів Листопад Психолог
22 Проведення годин психолога з учнями 3(7) – х класів «Профілактика булінгу в учнівському колективі» Грудень Психолог
23 Проведення годин психолога «Знай і захищай свої права» з учнями 2(6)-х класів Грудень Соціальний педагог
24 Імітаційна гра для учнів середніх і старших класів «Розкажи про насильство» Грудень Учнівське самоврядування, класні керівники
25 Конкурс плакатів проти насильства Березень Учнівська рада,уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
26 Відкриття гімназійної служби медіації Березень Психолог, навчений фахівець

Робота з батьками

27 Тематичні загальношкільні батьківські збори Жовтень Директор
  Підготовка пам’ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям Жовтень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
28 Тематичні батьківські збори в класах Грудень Класні керівники
29 Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми Впродовж року (за запитом) Психолог, класні керівники
30 Всеобуч: «Запобігання булінгу в учнівському колективі» Грудень ЗДНВР, психолог
31 Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей 1 раз на місяць Уповноважений з прав дитини закладу освіти

Моніторинг освітнього середовища закладу освіти

32 Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності 2 рази на рік Адміністрація школи, колектив закладу
33 Анонімне анкетування учнів гімназії про випадки булінгу (цькування) у закладі Грудень Психолог
34 Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти Грудень Класні керівники
35 Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів. Лютий Психолог, соціальний педагог
36 Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти Щомісяця Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
37 Підготовка звіту про виконання заходів про виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу Травеньчервень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії боулінгу (цькуванню) в закладі освіти (цькування)

 

ПЛАН  

 заходів практичного психолога, соціального педагога

спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти на 2021/2022 навчальний рік

Назва заходів

Термін виконання

1. Опрацювання нормативно-правової бази щодо  забезпечення запобігання та протидії булінгу Вересень
2. Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування) Вересень
3. Організація впровадження гімназійної служби медіаторів (за окремим планом) Жовтень
4. Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти Зимові канікули
5. Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу Після проведених діагностик
6. Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій. Впродовж навчального року
7. Тренінгове заняття «Вчимося бути толерантними» з учнями 7(11)-х класів Листопад
8. Анонімне анкетування учнів гімназії про випадки булінгу (цькування) у закладі Грудень
9. Проведення годин психолога з учнями 3(7) – х класів «Профілактика булінгу в учнівському колективі» Грудень
10. Проведення годин психолога «Знай і захищай свої права» з учнями 2(6)-х класів Грудень
11. Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів. Лютий
12. Відкриття гімназійної служби медіації Березень
13. Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми Впродовж року (за запитом)

 

 

Практичний психолог, соціальний педагог ______________О.В.Вишневська

IMG_0001

 

 

ДОПОМОГА

Шановні громадяни!!!
Скористайтесь своїм правом на отримання безоплатної правової допомоги, яка включає в себе юридичні консультації та надання послуг адвоката.

Адреса: 54025, м. Миколаїв, вул. Космонавтів, 61
(зупинка громадського транспорту «12-та Поздовжня»)
Щоденно,  8:00 – до 17:00 
м. Миколаїв, вул. Янтарна, 72
вівторок, середа, п’ятниця –  8:00 – 17:00
Електронна пошта:
mykolaiv2.mykolaiv@legalaid.mk.ua

10.12.2019 р. Єдиний урок права

Усеукраїнський тиждень права  проводиться з метою розширення знань учнів про  Конституцію України, Закони України та міжнародно-правові документи. Сформувати елементи правової культури та правової свідомості, ознайомити учнів з правами та обов’язками, бути спроможними вміти аналізувати та оцінювати їх. Вміти визначати своє ставлення до Законів, їхнє місце і роль в нашому житті.

У сучасному світі питання про права людини займає одне з центральних місць по відносинах між державами Міжнародне співтовариство в рамках ООН виробило низку документів, які містять у собі норми, що стосуються цих питань. Одним із таких документів є Загальна декларація прав людини затверджена і оголошена ООН 10 грудня 1948 року.

Сьогодні кожен класний колектив провів  єдиний урок «Я маю право» з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини. Класним керівникам допомагали учні 5(9)-7(11)-х клаів, які провели цікаві вікторини, ознайомили гімназистів з їхніми правами, в ігровій формі розіграли різні правові ситуації.

IMG-c8f8654ca4c784429b23408a205c2927-VIMG-ea1bb01f196d8e476797551f64773c81-VIMG-413502d05121c65c2b4a7d0f3b622e67-VIMG-323c37578aa093d93377af6332ab6cc3-VIMG-082c386683f0f1be94f3318c900d5795-VIMG-6672ab737f42f15b8b2da682f1a1bba1-VIMG-10abc90815e26e2497450f34d1789251-VIMG-9bdef994c80f44490144c4b60ffd2507-VIMG-6ea76a6c7117318062208b7d53ceed77-VУрок мужності у 10-Б кл. 06.12.2019IMG-1ae3fcfec9d09c67761eec5211b0bc87-VIMG-2f3ad0ac8722b83412841685b7027adc-VIMG-fe5411e35a4df9bc6c116c174ba3492d-V

 

31.09.2018 р. “Ні!!!” –  булінгу!

У рамках Місячника з захисту прав дітей,  30.09.18 до нас в гості завітали представники юридичної клініки НУК ім. Макарова. З учнями 4(8) Б класу було проведене інтерактивне заняття на тему “Булінг”. В ході уроку учасники поглибили свої знання з даної теми та  дізналися як не стати жертвою булінгу і протидіяти цьому негативному явищу.

 

 

                                                                         МАТЕРІАЛИ З ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ

img17 bulling3

Аркас Микола Миколайович


(7 січня 1853, Миколаїв-
26 березня 1909, Миколаїв) - український культурно-освітній діяч, письменник, композитор, історик.