Календар

Грудень 2017
П В С Ч П С Н
« Лис    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Галерея


Адреса: Україна, 54030,
м. Миколаїв,
вул. Нікольська, 34

city Mykolaiv 34,
Nikolska street
54030, Ukraine

Тел.: (0512) 37-86-06,
37-86-26, 37-86-17
Тел. довіри: (0512) 37-86-29
e-mail: arkasgymn1@ukr.net

Психологічна служба

Робота психологічної служби спрямована  на реалізацію проблемної теми гімназії «Формування і розвиток ключових компетенцій гімназистів засобами інноваційних технологій». Основна мета реалізації проблемної теми – це виявлення та розвиток загальних і професійних здібностей учителів, а також максимальне розкриття творчого потенціалу кожного вчителя, впровадження  інноваційних педагогічних технологій, створення умов для формування соціальної зрілості учнів. Реалізація проблемної теми на V етапі  підсумкова (узагальнююча), тобто передбачає узагальнення досвіду роботи над проектом щодо ефективності навчально-виховної системи, яка формує життєво необхідні компетентності учнів.

Тому основна мета діяльності психологічної служби – створення сприятливих соціально-психологічних умов для розвитку ключових компетенцій особистості, прагнення до успіху, особистісного росту і самореалізації, проведення психолого-педагогічної роботи з розв’язання різноманітних проблем, що виникають у процесі діяльності, соціальної поведінки, розвитку особистості підростаючого покоління.

Основними завданнями психологічної служби є:

сприяти повноцінному особистісному й інтелектуальному розвитку дітей на кожному віковому етапі, створення умов для формування в них мотивації до самовиховання й саморозвитку;

формувати в учнів уміння визначати життєві цінності, відповідальне ставлення  до власного здоровя та власних вчинків;

підвищення якості навчально-виховної роботи шляхом реалізації індивідуального, особистісного підходу до дітей та підлітків, правильної організації диференційованого навчання та виховання; надання необхідної психолого-педагогічної допомоги підліткам та педагогічним працівникам у розв’язанні гострих психологічних проблем; забезпечення психолого-педагогічної підтримки обдарованих дітей; популяризація психологічних знань, прищеплення молоді вмінь та навичок самовдосконалення особистості, здорового способу життя. Робота психологічної служби гімназії спрямована на забезпечення психологічного здоров’я й психологічного комфорту дитини та всіх учасників освітнього процесу, на допомогу дитині в ухваленні відповідальних рішень під час вибору свого життєвого шляху.

      У напрямку превентивного виховання, метою якого є формування в учнів орієнтації на здоровий спосіб життя та в рамках профілактики адиктивної поведінки пропагується серед батьків та дітей програма «Сімейна розмова» щодо здорового способу життя для учнів 3(7)-х класів. Необхідно зазначити, що у цьому році проведено навчання за програмою  «Дорослішай на здоров’я» для учнів 5(9)-х класів, яка спрямована на формування у підлітків здорового способу життя та збереження репродуктивного здоров’я, усвідомлення цінності здоров’я як основи успішної самореалізації, відповідального ставлення до збереження сімейних цінностей, основ відповідального батьківства.

Базові навички медіатора

Базові навички медіатора

5(9)-А

Дорослішай на здоров’я

Психологічна освіта батьків здійснюється через систему батьківського всеобучу та батьківських зборів, на яких розглядаються питання щодо запобігання насильства в сім’ї, взаємини на рівні «батьки – вчителі», вплив родинного виховання на формування особистості дитини.

Для вчителів гімназії в системі проводяться психолого-педагогічні семінари, присвячені сучасним технологіям. На основі діагностики творчого потенціалу, професійної компетентності та психологічних якостей особистості вчителів відстежується динаміка розвитку творчого потенціалу педагогічного колективу вчителів гімназії.

Изображение 008Изображение 002

DSCN1252 DSCN1258

 З метою підготовки до олімпіад та зняття психологічного напруження проводяться тренінги для учасників олімпійської збірної гімназії та учасників МАНу. Систематично проводяться заняття для учнів 1(5)-х класів з метою успішної адаптації, для учнів 2(6) класу з метою формування колективу. Для учнів 3(7) – 7(11) класів проводяться психологічні заняття з метою розвитку пізнавальних процесів, особистісних якостей та соціальних навичок. Здійснюється діагностика всіх учасників гімназії відповідно до вимог психологічного супроводу творчо-розвиненої особистості гімназиста.

Адаптація 1(5)-их кл.Знаємо права- виконуємо обов'язки

Просвітницька програма «Рівний-рівному»

Мета просвітницької програми «Рівний – рівному» – сприяти розумінню дітьми та молоддю переваг здорового способу життя; заохочувати до здобуття знань, умінь і навичок здорового способу життя; стимулювати до самостійного й усвідомленого вибору життєвої позиції; формувати особисті мотиви для реалізації моделі «здоровий спосіб життя»; швидко й ефективно поширювати знання про здоров’я, здоровий спосіб життя в середовищі неповнолітніх залучати підлітків до просвітницької діяльності серед однолітків.

DSCN1237

Просвітницька робота «Рівний – рівному» щодо здорового способу життя – це засіб передачі достовірної, соціально значущої інформації підростаючому поколінню через довірливі взаємини на рівних, від однолітка до однолітка під час неформального або особливим способом організованого спілкування (тренінги, акції тощо).

25 січня учні брали участь у конференції «Я – моє життя, моє здоров’я: шляхи впровадження просвітницько-профілактичних програм щодо формування здорового способу життя» та у  просвітницькому тренінгу  за програмою «рівний-рівному» на базі ЗОШ №3.

       У листопаді відбувся захід:  засідання учнівської  ради  на тему: « Біда одна – проблема спільна СНІД», який проведено напередодні Всесвітнього Дня боротьби зі СНІДом та толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих.

100_5387

     Мета заходу: систематизувати та узагальнити  знання про ВІЛ, СНІД історію їх виникнення, шляхи передачі та засоби запобігання інфікування. Формувати толерантне ставлення до ВІЛ – інфікованих.

Превентивна програма «Сімейна розмова»

З метою посилення факторів захисту та зменшення факторів ризику у підлітковому віці, було проведено практичним психологом відповідні за віком профілактичні заняття для дітей 3(7)-их класів за програмою «Сімейна розмова». Метою цієї програми є вироблення навичок відповідальної поведінки за вживання алкоголю, тобто свідомого ставлення. Принципи, які забезпечує ця програма: взаємодія всіх учасників навчально – виховного процесу, не забороняє вживання алкоголю, говоримо про відповідальність, формування навичок протистояння соціальному тиску. У цьому 2015-2016 н. р. було проведено по 8 занять з учнями 3(7)- их класів на такі теми : «Алкогольні напої – міфи та реальність», «Дружба та дружні інтереси», «Секрети рекламного бізнесу», «Як сказати «ні» і не втратити друзів», «Ситуації ризику», «Ефективні дії в ситуації ризику», «залежність від алкоголю», «Здоров’я – мій скарб».

Сімейна розмова 3(7)-А клас

Сімейна розмова 3(7)-Б клас    Також необхідно зазначити, що в цьому навчальному році було проведено з учнями 1(5)-их класів такі заняття: «Здоров’я та здоровий спосіб життя», «Знаємо свої права – реалізуємо обов’язки», з 4(8) класами тренінг «Захист прав дитини від усіх форм насилля», з 6(10) класами тренінг «Торгівля людьми – сучасний прояв рабства», а з 7(11) класами планується провести у квітні тренінг «Підготовка до ЗНО». З метою підготовки до олімпіад та зняття психологічного напруження було проведено тренінг «Розвиток навичок впевненості в собі» для учасників олімпійської збірної гімназії та учасників МАНу.

тренінг з обдарованими

Учителі нашої гімназії, дбаючи про найцінніше — здоров’я наших дітей кожного ранку проводять фізичну зарядку та фізичні хвилинки на уроці.У гімназії вже є доброю традицією проводити тижні й місячники здорового способу життя, правові місячники та зустрічі з лікарями.

Система роботи щодо запобігання жорстокого поводження та насильства над дітьми

Проблема жорстокості та насильства у нашому суспільстві стає дедалі актуальнішою. Це пов’язано з багатьма соціально-економічними та психологічними чинниками, серед яких збільшення кількості неповних сімей, сімей, які опинилися у кризових ситуаціях, відвертої безконтрольної пропаганди агресії і насильства на відео і телеканалах, популяризації жорстокості в засобах масової інформації, вільний доступ до заборонених сайтів мережі Інтернет, потреба підлітків у самоствердженні серед однолітків, прагнення бути самостійними.

Також поширенню жорстокості щодо дітей сприяє необізнаність батьків або осіб, що замінюють, із тим, які заходи впливу неприпустимі у взаєминах із дитиною, нерозуміння того, що не кожне покарання принесе дитині користь.

Негативну роль відіграє також низький рівень правової культури населення, недостатні знання законодавчих норм, що охороняють права дитини та гарантують покарання кривдників. У тому числі — за порушення основних прав людини та дитини. Жорстока поведінка щодо дітей та нехтування їхніми інтересами можуть мати різні види та форми, але наслідком цього завжди є:

• серйозна шкода здоров’ю, розвитку та соціалізації дитини;

• часто — загроза для життя дитини.

Відповідно до наказу МОН України від 01.02.2010 №59 «Про вжиття заходів щодо запобігання насильства над дітьми» було заплановано та проведено:

ØНормативно-правове забезпечення:

а) загальнодержавні документи:

-         Закон України «Про охорону дитинства»;

-         Закон України «Про попередження насильства в сім’ї»;

-         наказ МОН від 25.12.2006 № 844 «Про вжиття додаткових заходів щодо профілактики та запобігання жорстокому поводженню з дітьми»;

-         наказ МОН від 23.08.2006 № 631 «Про вжиття вичерпних заходів, спрямованих на дотримання законодавства, щодо захисту прав неповнолітніх»;

-         Порядок розгляду звернення та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення”, затверджений спільним наказом Міністерства освіти і науки України, МВС України, Міністерства охорони здоров’я України, Державним комітетом України у справах сім’ї та молоді від 16.01.04 № 5/34/24/11;

б) локальні документи (розпорядження, накази, правила, інструкції тощо).

ØАнкетування учнів 9 – 11 класів з метою вивчення їх ставлення до проблеми насильства у суспільстві та виявлення проявів жорстокості в учнівському середовищі.

ØВивчення психологічного клімату в учнівських колективах.

ØПросвітницька робота з учителями («Потреби дитини», «Психологічні аспекти виховання в сімї», «Запобігання жорстокого поводження та насильства над дітьми», « Торгівля людьми – сучасний прояв рабства»). 

ØРоз’яснювальна робота з батьками щодо актуальних проблем захисту прав та інтересів дітей (наприклад, батьківський всеобуч «Попередження насильства та жорстокого поводження над дітьми»).

ØПрофілактична робота з учнями щодо запобігання жорстокого поводження між однолітками, запобігання розповсюдження відеозаписів, що пропагують прояви насильства та жорстокості в суспільстві ( проведення тижня правової освіти, класно-виховних годин на тему «Знаємо та реалізуємо свої права» (5 клас), «Толерантність до інших» (6,7 класи), «Захист прав від усіх форм насильства»(8 клас), «Знаємо права та виконуємо обов’язки»(9 клас), «Торгівля людьми – сучасний прояв рабства»(10, 11 класи). 

ØСтворення куточка з охорони прав та інтересів дітей з переліком організацій, куди можна звернутись з приводу насильства.

ØПроведення гурткової роботи за програмою «Рівний-рівному та «Сімейна розмова».

ØВиготовлення разом з учнями гімназії буклетів та пам’яток.

 

    Телефон довіри: (0512) 37-86-29

Рекомендації батькам на літні канікули

Шановні батьки! Пам’ятайте, що літні канікули для дітей – це можливість відновити сили, оздоровитися, закріпити набуті у гімназії знання та використовувати їх у домашніх умовах. Психологи рекомендують дотримуватися таких основних порад на канікулах:

 

 

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Spam Protection by WP-SpamFree

Аркас Микола Миколайович


(7 січня 1853, Миколаїв-
26 березня 1909, Миколаїв) - український культурно-освітній діяч, письменник, композитор, історик.