Календар

Грудень 2017
П В С Ч П С Н
« Лис    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Галерея


Адреса: Україна, 54030,
м. Миколаїв,
вул. Нікольська, 34

city Mykolaiv 34,
Nikolska street
54030, Ukraine

Тел.: (0512) 37-86-06,
37-86-26, 37-86-17
Тел. довіри: (0512) 37-86-29
e-mail: arkasgymn1@ukr.net

Освітньо – виховний простір

Концепція “Нової української школи”

Джерело: сайт МОН–  реформа середньої освіти почне діяти з 2018 року.

“Наше завдання – кожній дитині дати доступ до якісної освіти. Успіх України в тому, щоб побудувати суспільство освіченого загалу, бо кожна дитина, не залежно від її здібностей, має право на успіх в житті, на максимальне розкриття власних здібностей, яке може запропонувати якісна освіта”, –  Лілія Гриневич, міністр освіти України.

Реформа орієнтована на те, щоб зробити випускника конкурентноздатним у 21-му столітті –  випустити зі школи всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість, патріота з активною позицією, інноватора, здатного змінювати навколишній світ та вчитися впродовж життя.

Формула “Нової української школи” складається з 8 базових компонентів:

1.      Нового змісту освіти, заснованого на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.

2.      Педагогіки, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.

3.      Умотивованого учителя, який має свободу творчості й розвивається професійно.

4.      Орієнтації на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.

5.      Наскрізного процесу виховання, який формує цінності.

6.      Нової структури школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.

7.      Децентралізації та ефективного управління, що надасть школі реальну автономію.

8.      Справедливого розподілу публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.

Виховний процес буде невід’ємною складовою усього освітнього процесу і орієнтуватиметься на загальнолюдські цінності. Виховання не буде винесено в окремі “заняття з моралі”. Формування характеру можливе лише через наскрізний досвід. Усе життя Нової школи буде організовано за моделлю поваги до прав людини та демократії.

З текстом концепції “Нової української школи” можна ознайомитись за посиланням.

Довідково: діалог щодо стратегії змін тривав понад три роки. Долучилися усі зацікавлені групи – освітяни, батьки, роботодавці, політичні сили та владні інституції, незалежні експерти та міжнародні організації. В основу концепції покладені: «Концепція розвитку освіти України на період 2015-2025 років», підготовлена Стратегічною дорадчою групою «Освіта» в рамках спільного проекту Міжнародного фонду «Відродження» та БФ «Інститут розвитку освіти», а також «Концепція середньої загальноосвітньої школи України» Національної академії педагогічних наук України, «Візія нової української школи», підготовлена спільнотою відповідального вчительства EDCamp Ukraine.

Компетентності – це динамічна комбінація знань, умінь і цінностей, які визначають здатність особи успішно вирішувати життєві проблеми, провадити професійну і подальшу навчальну діяльність.

 

Перша українська гімназія імені Миколи Аркаса функціонує відповідно до  чинного законодавства України.

Науково – методичне забезпечення здійснюється згідно з наказами та рекомендаціями  МОН України.

Нормативно-правове та науково – методичне забезпечення виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі

Закони України

«Про освіту» від 23.03.1996 р. № 100/96-ВР (зі змінами і доповненнями).

«Про загальну середню освіту» від 12.05.1999 р. № 651-ХІV.

«Про позашкільну освіту» від 22.06.2000 р. № 1841-ІІІ.

 Укази Президента України

«Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року».  Указ Президента України № 344/2013

«Про невідкладні додаткові заходи щодо зміцнення моральності у суспільстві та утвердження здорового способу життя» від 15.03.2002 р. № 258/2002.

«Про додаткові заходи щодо державної підтримки обдарованої молоді» від 24 квітня 2000р. № 612

«Про Національну програму правової освіти населення» від 18.10.2001 р. № 992/2001

«Про заходи щодо поліпшення становища багатодітних сімей» від 12.11.1999 р. № 1460/99.

«Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних і неповних сімей» від 20.12.2000 р. № 1396/2000.

    Загальна декларація прав людини, прийнята і проголошена Генеральною асамблеєю Організації Об’єднаних Націй 10 грудня 1948 року.

·   Декларація прав дитини, проголошена Генеральною асамблеєю Організації Об’єднаних Націй 20 листопада 1959 року.

·   Конвенція про права дитини, прийнята Генеральною асамблеєю Організації Об’єднаних Націй 20 листопада 1989 року.

·   Всесвітня декларація про забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей, прийнята на Всесвітній зустрічі на вищому рівні в інтересах дітей, яка відбулася в Організації Об’єднаних Націй в м. Нью-Йорку 30 вересня 1990 року.

·   Конституція (Основний Закон) України, прийнята Верховною Радою України 28 червня 1996 року.

·  Проект Концепції громадянської освіти та виховання в Україні

·   Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладах України // Директор школи. – 2005. – № 38. – с. 23-32.

·   «Про молодіжні та дитячі громадські організації» від 23.05.1991 року № 1060-ХІІ.

·   Концепція художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах, наказ Міністерства освіти і науки України від 25 лютого 2004 року № 151/14.

·   Концепція формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та молоді, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 21.06.2004 року № 605.

·  Додаток № 4 до рішення Колегії МОН від 17.08.2000 «Рекомендації щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України» (Освіта Україні. – 2000. -№ 33 (16 серпня)).

·   «Про посилення уваги до використання державної символіки у дошкільних. загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладах» Методичний лист Міністерства освіти і науки України від 25.02.2004 року № 1/9-86.

·  Рекомендації щодо планування роботи класного керівника навчального закладу системи загальноосвітньої середньої освіти, Міністерство освіти і науки України від 30.08.2002 року № 1/9-392.// Директор школи. – 2003. – № 3-4.

·   Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти. від 16 вересня 2006 р. № 434.

·  Про затвердження Змін до «Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти». Наказ Міністерства освіти і науки України від 29.06.2006 року № 489.

·   Про затвердження «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» Наказ МОНмолодьспорт  №1243 від 31.10.2011 року.

Постанови Кабінету Міністрів України

«Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад» від 14.06.2000 р. № 946.

 «Про затвердження Національної програми патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства» від 15.09.1999 р. № 1697.

 «Про Програму запобігання торгівлі жінками та дітьми» від 25.09.1999 р. № 1768.

 Концепція державної сімейної політики, схвалена Постановою Верховної Ради України від 17.09.1999 р. № 1063-ХІV.

Постанова Кабінету  Міністрів України від 23.11.2011 “Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти”

Національна програма виховання  дітей та учнівської молоді в Україні

 Нормативно-правова база з питань патріотичного виховання

Указ Президента України від 13.11.2014 № 872 «Про День Гідності та Свободи»;

Указ Президента України від 13.11.2014 № 871 «Про День Соборності України»;

Указ Президента України від 14.10.2014 № 806 «Про День захисника України»;

Указ Президента України від 24.09.2014 № 744 «Про невідкладні заходи щодо захисту України та зміцнення її обороноздатності»;

Стратегія державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні, затверджена Указом Президента України від 24 березня 2012 року № 212;

Концепція допризовної підготовки і військово-патріотичного виховання молоді, схвалена Указом Президента України від 25 жовтня 2002 року № 948;

Постанова Кабінету Міністрів України від 28.01.2009 № 41 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми «Молодь України» на 2009-2015 роки»;

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2009 № 1494 «Про затвердження Плану заходів щодо підвищення рівня патріотичного виховання учнівської та студентської молоді шляхом проведення на постійній основі тематичних екскурсій з відвідуванням об’єктів культурної спадщини»;

Доручення Кабінету Міністрів України від 05.05.2009 № 22966/1/1-09 та План організації виконання положень Указу Президента України від 27.04.2009 № 272 «Про проведення Всеукраїнської молодіжної акції «Пам’ятати. Відродити. Зберегти»;

Концепція національно-патріотичного виховання молоді, затверджена наказом Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту, Міністерства освіти і науки України, Міністерства оборони України, Міністерства культури і туризму України від 27.10.2009 № 3754/981/538/49;

Наказ Міністерства освіти і науки України від 27.10.2014 № 1232 «Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді»;

Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011    № 1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;

Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України»;

Лист Міністерства освіти і науки України від 13.08.2014 № 1/9-412 «Про проведення Уроків мужності»;

Лист Міністерства освіти і науки України від 25.07.2014 № 1/9-376 «Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році»;

Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 09.08.2012  № 1/9-557 «Про методичні рекомендації з громадянської освіти та виховання у навчальних закладах у 2012/2013 навчальному році»

Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 27.07.12 № 1/9-530 «Щодо виховання сучасного громадянина в полікультурному середовищі засобами позакласної роботи».

 Освітній простір в гімназії

  Перша українська гімназія імені Миколи Аркаса – навчальний заклад м. Миколаєва II – III ступенів, який з перших днів свого існування будує навчально-виховний процес на  основі сучасних освітніх технологій навчання  й виховання.

     Гуманітарна спрямованість змісту освіти забезпечується за рахунок:

* поглибленого вивчення української  та англійської мов, вивчення другої іноземної мови (французької, німецької), російської мови (в базовій школі);

* введення факультативів, спецкурсів та  курсів за вибором, індивідуальних та групових занять, які сприяють поглибленню знань учнів, формуванню базового ядра їх  освітньо-професійної компетентності, загальнокультурному розвитку особистості.

Допрофільна та профільна підготовка

    Профілізація навчального процесу в гімназії покликана створити умови для самоствердження та професійного самовизначення кожної особистості, враховуючи її індивідуальні освітні потреби, інтелектуальні здібності. Профільне навчання спрямоване на набуття учнями навичок самостійної науково-практичної, дослідницько-пошукової діяльності, розвиток їх інтелектуальних, творчих, соціальних якостей, прагнення до саморозвитку та самоосвіти. 

      На основі вивчення запитів учнів та їх батьків, з урахуванням матеріально-технічної бази закладу, кадрового та методичного забезпечення навчальний процес у гімназії відбувається за двома профілями:

* гуманітарно-педагогічний (української філології);

*  філологічний (іноземної філології).

Допрофільна підготовка здійснюється з 8-го класу:

* у 8-А, 9-А класах поглиблено вивчається українська мова, викладається факультативний курс «Практикум з правопису української мови»;

*  у 8-Б, 9-Б класах поглиблено вивчається англійська мова, викладається факультативний курс «Пізнаємо Україну»;

* у 5-9-х класах  вивчається російська мова.

      Навчальний план  складений відповідно до профільності класів.

  У класах гуманітарно-педагогічного профілю виділені додаткові години на поглиблене вивчення української мови, введено курси за вибором, факультативи: «Синтаксис української мови», «Орфографічний практикум», курс за вибором «Сучасна українська література» (10-11 класи).

  У класах філологічного профілю виділені додаткові години на поглиблене вивчення англійської мови. Учні 10-11-х класів мають змогу відвідувати заняття з латинської мови.    Крім того, з 8-го  класу  викладаються спецкурси «Основи педагогіки», «Основи журналістики», а з 10-го — «Основи психології».

Мета профільної освіти трансформується в ідеальну модель  випускника профільного класу.

 Випускник гімназії може характеризуватись у двох аспектах:                                                 

1) володіти певним рівнем знань і навичок, способами організації його діяльності, що забезпечують йому готовність до продовження освіти в певному вузі і адаптацію в суспільстві;
2) стимулювати прагнення до неперервного самовдосконалення, самопізнання, саморозвитку, реалізації себе як громадянина, фахівця, прибічника здорового способу життя. Він повинен володіти комплексом способів і вмінь взаємодії із зовнішнім світом, що дозволяє йому максимально реалізувати свої потенційні задатки та потреби.
    Навчально-виховний процес у гімназії організовується відповідно до робочого плану, який визначає структуру навчального року, перелік та розподіл навчальних предметів, тижневу та річну кількість годин на їх вивчення.
        На постійному контролі залишаються питання якості навчання, як одного з найвагоміших чинників навчання дитини в закладі нового типу. Моніторингові дослідження різнопланові за характером враховуються щорічно в аналізі роботи гімназії.  За останні 3 роки успішність учнів по гімназії є стабільною, виросла кількість учнів, які мають високий рівень навчальних досягнень. У гімназії функціонує система морального стимулювання учнів за високі показники в навчанні.

 Особливості освітнього простору гімназії :

·  профіль – гуманітарно – філологічний ;
·  кількість класів –14;
·  кількість учнів – 397;     
·  режим  (8.20 – 15.55);

·  іноземні мови: англійська (поглиблено), французька або німецька (за вибором);

·  російська мова у 5-9-х класах;

·  неперервність, відкритість освіти, що створює потребу в постійному самовдосконаленні дитини;

·  інтегрованість курсів основ наук;

·  мова навчання – українська;

·  індивідуальні та групові консультації  з викладачами ВНЗ;

·  органічне поєднання класно-урочної системи з груповою та індивідуальною роботою учнів;

·  сучасні технології навчання та виховання;

·  безпечні умови навчання та відпочинку;

·  психологічний супровід навчально-виховного процесу;

·  ІКТ (інформаційно-комунікаційні технології), супутникове телебачення;

·  сучасна матеріально-технічна база (комп’ютерний клас, навчальні кабінети, сучасне обладнання й меблі,  мультимедійні комплекси, інтерактивні дошки);

·  локальна комп’ютерна мережа, яка об’єднує кабінети директора, секретаря, завучів, бібліотеку, комп’ютерний клас,  навчальні кабінети з виходом в Інтернет;

·  доступ до світу навчання через «Щоденник.ua»;

·  сучасна бібліотека – медіатека – інформаційно – комунікаційний центр, приєднаний до глобальної мережі Інтернет, впроваджена програма «Ірбіс»;

·  індивідуальний підхід до кожної дитини (діагностика та розвиток здібностей);

·  кваліфіковані, чуйні вчителі;

·  рейтингова система оцінювання учнів.

·  створення умов для навчання й виховання майбутньої національної еліти;

·  зарахування учнів на конкурсній основі.

Структура 2017/2018 н. р.

І семестр: 4 вересня 2017 року – 29 грудня 2017 року

(І чверть – 04.09.2017 – 27.10.2017

ІІ чверть – 06.11.2017 – 29.12.2017)

ІІ семестр: 15 січня 2018 року – 24 травня 2018 року

(ІІІ чверть – 15.01.2018 – 30.08.2018,

ІV чверть – 09.04.2018 – 24.05.2018).

Канікули:

Осінні  - 28 жовтня 2017 року – 5 листопада 2017 року

Зимові – 30 грудня 2017 року – 14 січня 2018 року

Весняні -30 березня 2018 року – 9 квітня 2018 року

ДПА – 2018 (Державна підсумкова атестація) для учнів (випускників):

ДПА (основна школа)

ДПА (старша школа) у формі ЗНО з 22 травня по 13 червня з трьох предметів (наказ МОН від 31.07.2017 р.):

Розклад уроків на 2017-2018 навчальний рік  

1-4 кл.

 5-7 кл.

 

P1010230

101_2624

101_2740

100_7077

Участь учнів і вчителів

у Міжнародних освітніх програмах та проектах

Мета навчання іноземних мов – це формування комунікативної компетенції, яка складається з мовної компетенції, комунікативних вмінь та соціокультурних знань. Оскільки знання іноземних мов надзвичайно важливе й має широке застосування у сучасному житті, завдання вчителя іноземної мови полягає в тому, щоб надати учням не тільки мовну підготовку, але й зорієнтувати їх на практичне застосування іноземної мови для роботи з технікою (під час  роботи на комп’ютері та з Інтернетом), в бізнесі (ділові папери на іноземній мові), в науковій сфері (робота з науковими статтями та монографіями) та інше.

Одним з найбільш успішних засобів реалізації компетентнісно орієнтованого підходу у навчанні англійській мові є використання на уроках проектних технологій.

2011 рік

Програма «Connecting Classrooms» («Навчаємося разом»)

Міжнародної організації “Британська Рада в Україні”, яка надає широкі можливості в галузі освіти та культурних взаємовідносин. Координатором проекту наказом управління освіти Миколаївської міськох ради була призначена Компанієць Світлана Валентинівна, учитель англійської мови нашої гімназії. Реалізуючи програму «Навчаємося разом» за сприянням Британської Ради, гімназисти та вчителі брали участь у декількох проектах, конкурсах та конференціях.

Одним із перших заходів була участь у конкурсі есе, нарисів, етюдів, шкільних творів до 200-літнього ювілею видатного англійського письменника Чарлза Діккенса.

Учні 2(6) -А класу разом із вчителем світової літератури Чернявською О. В. взяли участь у конкурсі шкільних нарисів за твором «Різдвяна пісня славетного письменника».

2012 рік

Гімназисти вперше брали участь у Щорічному Дні Новин, підготувавши статті та репортажі для ВВС. Гунько Катерина та Яценко Вероніка, учениці 10 – Б класу, розмістили на сайті свої статті. А група юних журналістів, учнів 8 -11 класів, підготували репортаж про ставлення школярів до спорту, Євро-2012 та Олімпіади, яка мала відбутися того року у Лондоні. Редакція ВВС проаналізувала роботи наших гімназистів та розмістила їх на сайті Schools Online. Кожен учасник проекту отримав сертифікат за підписом редактора ВВС Хелен Швіве.

Делегація Першої української гімназії імені М. Аркаса завітала до гімназії № 191 ім. Павла Тичини м. Києва для участі у третьому проекті Британської Ради – «London-2012», присвяченого Олімпійським іграм, які мали пройти влітку того року у Лондоні. З усієї України приїхали до столиці учасники проекту «Навчаємося разом», щоб взяти участь у флешмобі «Big Dance», прибуття Олімпіського вогню на землю Великобританії.

Учні тепер вже 3(7)-А класу разом із своєю вчителькою зарубіжної літератури Чернявською О. В. взяли участь у четвертому проекті «Britain is Great», підготувавши публікацію про одного із своїх улюблених англійських письменників Вальтера Скотта.

2013 рік

Участь у проекті «Навчаємося разом» вимагала не тільки хороших знань з англійської мови, а й залучала до участі у проектах дітей, які захоплюються іншими шкільними предметами. Так 27 квітня 2013 року учні гімназії захищали свої екологічні проекти на Всеукраїнській екологічній конференції «День Землі-2013: твій хід, твоя дія», яка відбулася у м. Києві у гімназії № 191 ім. Павла Тичини.

У листопаді 2013 року юні історики та правознавці повернулися із Києва, взявши учать у конференції «Бути європейцем у Євросоюзі: можливості та проблеми активної громадянської позиції». Англійською мовою проводилася для учнів робота в таких групах як «Права людини», «Шкільні правила», «Будуємо діалог» та майстер клас «Бути лідером».

Участь колективу гімназії в міжнародній програмі eTwinningPlus

 З лютого 2013 року наша гімназія, єдина від Миколаївської області, була залучена до участі у Міжнародній програмі eTwinning Plus Європейської Комісії та Міністерства освіти і науки України.

 eTwinning – це навчальна програма Європейської Комісії, започаткована   з метою розвитку нетворкінгу між школами Європи через широку онлайн-мережу, яка дозволяє:

o          будувати освітнє партнерство,

o          стимулювати вивчення іноземних мов та ІКТ,

o          знайомитися з культурою та традиціями інших країн,

o          розвивати інтелектуальний діалог.

   Ключові ідеї eTwinning

o          Реалізація спільних проектів з європейськими школами

o          Навчання на основі проектної технології

o          Підвищення мотивації до вивчення іноземних мов

o          Міжкультурний обмін

o          Покращення рівня використання інформаційних технологій

o          Розвиток навичок командоутворення

   Можливості, що відкриває eTwinning 

v   Безкоштовні умови участі

v   Безпечне середовище

v   Нові іноземні друзі

v   Приналежність до спільноти

v   Підвищення мотивації до навчання

   Особливості eTwinning

o          Вчителі з різних країн діляться досвідом, вивчають нові підходи в навчанні. Школярі отримують знання на основі сучасних підходів у навчанні.

o          Всі отримані знання закріплюються на практиці  – в процесі участі у міжнародних проектах. Таким чином, знання переходить у розуміння, а розуміння в навички.

o          Програма створена ЄС з метою розвитку і підтримки середовища для співпраці та взаємодії шкіл, а не окремих навчальних закладів та їх проектів. Таким чином, обмін знаннями і розвиток здійснюється набагато швидше.

 Проекти eTwinning - це проекти, створені школами-учасницями програми в співпраці за допомогою інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ). Використовуючи Інтернет та його технології партнери з різних країн також обмінюються досвідом та навчаються один в одного.

Спільне створення проектів покращує знання іноземних мов та сприяє міжкультурній взаємодії.

Проекти в рамках eTwinning охоплюють майже всі шкільні предмети та можуть бути проведені на багатьох іноземних мовах.

Проекти eTwinning включають:

 Взаємодію вчителів та учнів різних країн, командоутворення

o          Використання іноземних мов

o          Використання ІКТ

o          Міжкультурний обмін

o          Навчання на основі проектної технології

o          Підвищення мотивації до навчання

o          Обмін досвідом з іншими вчителями з усієї Європи

 У рамках Міжнародного проекту eTwinning Plus делегація нашої гімназії брала участь у Першому Міжнародному фестивалі мов «Lingua Franca» в Польщі.

Дні Польщі, Болгарії та України, знайомство з польськими та болгарськими школярами, спортивні турніри з волейболу та футболу, Свято слов’янських мов, концертні програми, презентації традицій та блюд національної кухні, свято Хелловіну тісно перепліталися із екскурсіями по визначним місцям Малопольського воєводства.

Рисунок10Рисунок6 Рисунок1

 

 

 

Аркас Микола Миколайович


(7 січня 1853, Миколаїв-
26 березня 1909, Миколаїв) - український культурно-освітній діяч, письменник, композитор, історик.