Зразки завдань
Зразки текстів диктантів для вступу до 1(5)-го класу
Київ весною і восени
Двічі на рік Київ буває надзвичайно привабливим. Ходиш і не стомлюєшся блукати вулицями. І дух тобі перехоплює від такої краси. Це буває в травні, коли цвітуть каштани. Масивні густі крони їх у скверах і парках вкриті ніжними свічками квітів. Неповторна ця пора каштанового цвітіння.
І ще раз надзвичайно гарним стає Київ у вересні. Саме тоді листя дерев починає в’янути. Пальчасті листки каштанів жовкнуть не одразу. Спочатку на них з’являється вузенька жовта облямівка, а кожен листок обгорнений зеленим обідком. Липи і клени в Києві жовкнуть зразу. Лише кілька днів стоять красиві, а потім раптово опадають.
(98 слів)
Що дятел взимку їсть
Живе у нас в лісі пташка. Сама чорна з пробілинками, а на потилиці в неї пір’я яскраве, червоне. Це дятел.
Влітку дятел цілий день у лісі літає, шукає, що поїсти. Сяде на дерево, але не на гілку, а на стовбур. Потім біжить по ньому вгору і вистукує дзьобом.
А прийшла зима, холодно стало. Далеко поховалися всі комашки. Що ж дятел взимку їсть? Харчується він сосновими шишками. Їх у лісі багатенько. Часто можна побачити під деревом на снігу тільки шкарлупки від насіння. Та не забуває дятел і про кору дерев. Тому і взимку інколи чується його стукіт.
(100 слів)
Оцінювання орфографічних і пунктуаційних умінь учнів
Основною формою перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності є контрольний текстовий диктант.
Перевірці підлягають уміння правильно писати слова на вивчені орфографічні правила та словникові слова, визначені для запам’ятовування; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації; належним чином оформити роботу (гарна каліграфія, охайність).
Перелік основних орфограм та пунктограм, які учні повинні знати:
- Букви е, и, що позначають ненаголошені голосні в коренях слів.
- Велика буква і лапки у власних назвах.
- Подвоєння букв.
- Буквосполучення -ться, -шся у дієсловах.
- Не з дієсловами.
- М’який знак.
- Апостроф.
- Буквосполучення йо, ьо.
- Написання прийменників з іншими частинами мови.
- Написання префіксів роз-, без-.
- Написання прислівників разом.
- Кома при однорідних членах речення.
- Кома перед сполучниками а, але, що, щоб, який.
Зразки роботи з математики для вступу до 1(5)-го класу
І варіант
1. Виконай дії:
672:42+13х102
2. Розв’яжи задачу:
До магазину привезли 120 кг груш, яблук – на 85 кг більше, ніж груш, а слив у 5 разів менше, ніж яблук. Скільки всього фруктів привезли ?
3. Накресли прямокутник, довжина якого дорівнює 4,5 см, а ширина – 3 см. Знайди периметр і площу цього прямокутника.
4. Обчисли:
а) 5год32хв – 3год47хв
б) 7м50см х 3
5. Розв’яжи рівняння:
а) 7106 : у = 34
б) (у – 25) = 15 = 126
ІІ варіант
1. Порівняти числа:
2386 і 2412 18 324 506 і 18 324 511
5432 і 5428 23 748 069 і 23 748 096
2. Розв’язати рівняння:
а) 44 + Х = 71 б) 372 – Х = 235
3. Обчислити:
28 х 3 245 16 632 : 54
187 х 408 186 000 : 150
4. Знайти значення виразу, обираючи зручний порядок обчислення:
( 918 + 692) – 718 343 – ( 143 + 96)
Основні поняття, уміння і навички, якими повинен володіти учень, щоб успішно написати роботу з математики:
- вміти виконувати дії над натуральними числами;
- знати, як знайти невідомий компонент арифметичної дії;
- знати метричну систему, вміти переводити одні виміри в інші;
- орієнтуватись в геометричних фігурах, поняття “периметр” і “площа”;
- знати залежність між величинами при розв’язанні задач на рух, купівлю-продаж, роботу;
- вміти записати коротко умову задачі і дати пояснення при її розв’язанні;
- мати навички логічного мислення.