Календар

Грудень 2017
П В С Ч П С Н
« Лис    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Галерея


Адреса: Україна, 54030,
м. Миколаїв,
вул. Нікольська, 34

city Mykolaiv 34,
Nikolska street
54030, Ukraine

Тел.: (0512) 37-86-06,
37-86-26, 37-86-17
Тел. довіри: (0512) 37-86-29
e-mail: arkasgymn1@ukr.net

Експериментальна робота

  Гімназія з 7 жовтня 2005 р. має статус експериментального загальноосвітнього навчального закладу Всеукраїнського рівня з проблеми “Художньо-естетична освіта і виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів у процесі впровадження інтегрованих курсів” на термін: 2005-2010 роки ( наказ від 7 жовтня 2005 р. за №578 по Міністерству освіти і науки України ), 2011-2013 роки (наказ від 22 жовтня 2010 року №994 по МОНмолодьспорт України).

    Науковий керівник   Масол Людмила Михайлівна, провідний науковий співробітник лабораторії естетичного виховання Інституту проблем виховання НАПН УкраАристова Л.С. фото скор. 2013 р.їни, кандидат педагогічних наук.

  Керівництво цією роботою в гімназії здійснює Аристова Людмила Сергіївна, кандидат педагогічних наук, доцент Миколаївського ОІППО, вчитель вищої категорії, вчитель-методист.

  Мета інновації – створити цілісну систему художньо-естетичної освіти та виховання учнів шляхом впровадження інтегрованих курсів „Мистецтво” (1-8 кл.), „Художня культура” (9-11 кл.) на базі мережі загальноосвітніх навчальних закладів з використанням інтегративних педагогічних технологій. 

    Зміст роботи у 2011-2012 н.р., 2012 – 2013 н. р., 2013 – 2014 н. р. 

   Керівник кафедри експериментальної роботи Аристова Л. С., кандидат педагогічних наук, є автором нових підручників «Музичне мистецтво» (для учнів 1, 2, 5 кл.), за якими поступово почали працювати ЗНЗ України з 2012-2013 н. р. (посіли 1 місце в конкурсі).

   Протягом 2011 – 2012, 2012-2013 навчальних років проведено відкриті уроки для вчителів області: 

-уроки з мистецтва у 1(5)-х класах “Краса в різноманітті. У країні світлотіні» (Залецька О.В.), «Цей невпізнанний звичайний світ. Аранжування квітів» (Залецька О.В.);

-урок з художньої культури у 7(11) – х класах «Мистецтво Франції: погляд сучасників» (Козка Т.В.).

   Учителями мистецтва та художньої культурипроведені майстер-класи для вчителів області по узагальненню екзаменаційних матеріалів, 11 кл. (Козка Т.В.), проведенно тематичні вікторини з мистецтва (Залецька О.В.); виступили на обласному науково-практичному семінарі вчителів художньої культури«Особливості викладання мистецтва в гімназії» (Козка Т.В.), на психолого-педагогічному семінарі «Формування професійних компетентностей учителя» (Козка Т.В.), на засіданні методичного об’єднання вчителів музичного мистецтва ЗНЗ області «Впровадження проективних технологій у навчально-виховний процес на уроках музичного мистецтва» (Козка Т.В.), методичному аукціоні «Естетизація освітнього середовища гімназії» (Залецька О.В., Козка Т.В.).

    Учителями розроблені комплексні завдання з підсумкового оцінювання з мистецтва та художньої культури (Залецька О.В., Козка Т.В.), зібрано матеріал для збірки дитячих творчих робіт «Палітра мистецтва» (Козка Т.В.).

   Проміжні результати експериментального дослідження обговорювались на обласних семінарах-практикумах, що проходили в Березнегуватській ЗОШ І-ІІІ ст. Березнегуватської районної ради, Доманівському РНВК Доманівської районної ради, Кіровській ЗОШ І-ІІІ ст. Миколаївської районної ради, на вченій раді МОІППО (Аристова Л.С.), на педрадах гімназії (Козка Т.В.).

    Продовжувалося дообладнання кабінету художньо-естетичної освіти та поповнення його новими методичними матеріалами. Оновлювалась картинна галерея.

    Під час дослідно-експериментальної роботи здійснювалось спостереження за діяльністю учнів при вивченні інтегрованих курсів “Мистецтво”, “Художня культура”. Проводилось анкетування учнів 11-х класів з курсу «Художня культура», 8-х – з курсу “Мистецтво”. 

    Щорічно в гімназії проводились виставки творчих робіт учнів, тижні та турніри мистецтв, захисти проектів, що давало можливість учням задовольнити свої естетичні потреби, розширити та поглибити знання іуявлення про мистецтво, мистецтвознавчі процеси, оволодіти навичками дослідницької діяльності.

    Отримані результати: проміжні результати експериментального дослідження показали, що рівень художньо-естетичного виховання в учнів у процесі вивчення курсів „Мистецтво” і „Художня культура” зріс порівняно з даними, отриманими за результатами експерименту минулих років.

    Після вивчення курсу «Художня культура» в одинадцятикласників відбулися такі якісні зміни, як зростання здатності доестетичного сприймання твору мистецтва, інтересу до високохудожніх творів мистецтва, поява потреби у розширенні знань про шедеври зарубіжного мистецтва, їх творців; жанри, стилі й напрямки мистецтва та застосування їх у процесі міжособистісного спілкування; прояву активної участі у художньо-естетичній діяльності.

   Учнями підготовлені творчі мистецькі проекти: «Африканська маска», «Далекосхідний культурний регіон», «Театральна маска», «Архітектура» та«Музичний фестиваль» (вчитель Козка Т.В.). Аналізуючи свою роботу на уроках художньої культури, учні зазначають, що завдяки різним формам роботи на уроці (робота в групах, виконання проектів та презентацій, творчих завдань,перегляд відеофільмів тощо) у них підвищився інтерес до предмета, з’явилась зацікавленість предметом, виникло бажання отримати більше інформації зі сфери мистецтва.

   Відповідно до створеної моделі художньо – естетичної освіти і виховання учнів гімназії, яка апробується в закладі для отримання культурологічних знань в гімназії викладається художня праця, хореографія. Працюють гуртки ужиткового мистецтва, художньої самодіяльності (хор, вокальні ансамблі “Джерельце”, “Краяни”, драматичний, танцювальний колективи, оркестр українських народних інструментів), які неодноразово брали участь і перемагали у конкурсах ”Зірки Причорномор’я”, “Червона калина”, “Миколаївські дзвіночки”, міських і обласних оглядах художньої самодіяльності тощо.

   У позаурочний час діє філармонійний абонемент “Старшокласник”, лекторій “Шлях до мистецтва”,проводяться тижні мистецтв. 

    Учні-старшокласники активно долучаються до пошуково-дослідницької діяльності в МАН України (секція “мистецтвознавство”). У 2013 р. Березка Любов, учениця 11-А класу, яка посіла 1 м. на ІІ етапі конкурсу-захисту науково-дослідицьких робіт Миколаївського обласного територіального відділення МАН України, брала участь у ІІІ етапі (всеукраїнському).Випускниця гімназії представила науково-дослідницьку роботу з теми “Літературний та музичний фольклор у творчості Миколи Аркаса”. До 160-річчя від дня народження М. Аркаса уклала збірку українських пісень, записаних Олесею, Оксаною та Миколою Аркас. 

 

Друковані праці педагогічних працівників з питань експериментальної роботи в гімназії

за 2005 – 2013 роки.

Аристова Л.С. Естетичне виховання в системі ціннісних орієнтацій шкільної молоді в сучасних умовах.// Журнал (Науковий вісник «Гілея») №2, 2005 р- травень-червень.
Бережний С.В., Аристова Л.С. Використання інформаційно – комунікаційних технологій в управлінській та навчальній діяльності Першої української гімназії імені Миколи Аркаса м. Миколаєва. Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. Наукові записки. Психолого – педагогічні науки .№6.Ніжин-2005, С.141-143.
Аристова Л.С. Вивчення художньої культури.//Газета”Завуч”, №7, березень 2006
Аристова Л.С. Про хід експериментальної апробації навчальних посібників «Художня культура світу» (автори Н. Є. Миропольська, Е. В. Бєлкіна, Л. М. Масол).//ж. «Вересень»-2006-№1-2-С.15-19.
Аристова Л.С. Використання проективної технології в процесі викладання художньої культури.//Науковий вісник Миколаївського державного університету. Випуск 12. Педагогічні науки (збірник наукових праць). – Миколаїв: МДУ – 2006 – Том 4-С.6-13.
Аристова Л.С. Естетичне ставлення до мистецтва: теоретичні підходи.// журнал “Мистецтво та освіта”-2007.-№3-С.18-22.
Аристова Л.С. Проективні художньо-педагогічні технології на уроках художньої культури //Вересень – 2007. – № 3–4 (40–41). – С. 81–86.
Бережний С.В., Аристова Л.С. Інформатизація системи управління та навчально-виховного простору гімназії.// www.ipit.kiev.ua/konf5_20_03_2007/content.htm – Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція.-секція №3-26.
Аристова Л.C. Українська художня культура: Навч. посібник для учнів 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – Миколаїв: МОІППО, 2007. – 92 с.
Аристова Л.С. Стан сформованості естетичного ставлення старшокласників до мистецтва // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді. Збірник наукових праць. Випуск 10. Книга І.-Київ. Інститут проблем виховання АПН України-2007.-с.584.- С.438-444.
Аристова Л.С. Чудовий кабінет // газ. “Відкритий урок”-16 жовтня 2007 р.- №32-33.-С.3
Аристова Л.С. Культура Стародавнього Єгипту. Навчальний КВК. Підсумковий урок у 5 класі // газ. “Шкільний світ” -2008- №4.- С.15-18.
Аристова Л.С. Художні напрями та стилі. Імпресіонізм (урок художньої культури в 9-му класі).// журнал “Мистецтво та освіта”-2008.-№1-С.50-55
Аристова Л.С. УДК 373.5.036:7. Формування у старшокласників естетичного ставлення до мистецтва в процесі вивчення художньої культури.Спеціальність 13.00.07 – теорія і методика виховання. Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук// Інститут проблем виховання АПН України – Київ – 2008.
Аристова Л.С. Формування у старшокласників естетичного ставлення до мистецтва в процесі вивчення художньої культури. – Рукопис.. – Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.07 – теорія і методика виховання. – Інститут проблем виховання АПН України – Київ – 2008.
Бережний С.В. Формуємо майбутню національну еліту // газ. “Відкритий урок”-27 серпня 2008 р.- №26-28.-С.3
Бережний С.В., Аристова Л.С., Михайленко Н.І. Використання інформаційно-комунікаційних технологій-вимога часу// Матеріали міжнародної науково-педагогічної конференції »Тенденции развития школьных библиотек в информационном обществе»- 30.04-02.10.2008р.-Николаев: «Илион» -2009- С.52-59.
Кукуруза Ольга. Художня праця. Програма для 5-7 класів.//ТОВ Видавництво «Ранок»,2009 –С.148-164.
Бережний С. В. Головне завдання – виховання майбутньої національної еліти//жур.»Обдарована дитина» – 2009р. – №9 – С.2-5.
Чернявська О.В. Психолого – педагогічний семінар »Обдарована дитина». Семінар – тренінг для вчителів// жур.»Обдарована дитина» – 2009р. – №9 – С.5-10.
Зварич А., Кукуруза О. Краса в різноманітті (методика викладання мистецтв).//жур. «Мистецтво та освіта» – 2010 – №2 – С.52-55.
Аристова Л.С. Хоровий концерт та його творці:М. Березовський, А. Ведель, Д. Бортнянський. художньої культури.//Л. М. Масол, О. В. Гайдамака . Художня культура. Тематичні розробки уроків. 10 клас – Ранок – 2010 – 162- 173.
Аристова Л.С. Художня культура як засіб формування у старшокласників естетичного ставлення до мистецтва. //журнал «Вересень». – 2010. – №№3-4 – Миколаїв. – С.26-32.
Аристова Л.С. Розвиток професійної компетентності вчителя художньої культури //Всеукраїнська н.-п.конференція – тези -12-14 травня 2011р.- Миколаїв- С.14-15.
Бережний С.В., Аристова Л.С., Зварич А.А., Кукуруза О.В. Гімназія – експериментальний заклад Всеукраїнського рівня. З досвіду роботи.//газ . «Гімназійна родина» – 2011 – 4 с.
Аристова Л.С. Кросворди «Обряд»// журнал “Мистецтво та освіта” – 2011.- №2- С.57.
Аристова Л.С. Використання відеоматеріалів на уроках художньої культури // журнал “Мистецтво та освіта” – 2011.- №3- С.56-58.
Бережний С.B. Особливості формування інформаційно-комунікаційного освітнього середовища гімназії//ж. Шкільний бібліотечно-інформаційний центр-2011-№10 – С.14-22.
Сідень І.O. Організація навчально-виховного процесу гімназії засобами інформаційно-комунікаційних технологій// ж. Шкільний бібліотечно-інформаційний центр-2011-№10 – С.24-28.
Чернявська О.В. Використання ІКТ для розвитку пізнавальної активності та творчих здібностей учителів і учнів// ж. Шкільний бібліотечно-інформаційний центр-2011-№10 – С.29-33.
Бережний С.В. Сучасний навчальний заклад в інформаційному суспільстві.// газ. “Директор школи” – 2012.-№7 –С.7-13.
Аристова Людмила. Сергієнко Вікторія. Музичне мистецтво. Підручник для 1 кл. ЗНЗ//Київ. Видавничий дім «Освіта» – 2012. – 128 с.
Аристова Людмила. Сергиенко Виктория. Музыкальное искусство. Учебник для 1 кл. ОУЗ//Киев. Видавничий дім «Освіта» – 2012. – 128 с.
Аристова Людмила. Сергієнко Вікторія. Музичне мистецтво. Підручник для 2 кл. ЗНЗ//Київ. Видавничий дім «Освіта» – 2012. – 128 с.
Аристова Людмила. Сергиенко Виктория. Музыкальное искусство. Учебник для 2 кл. ОУЗ//Киев. Видавничий дім «Освіта» – 2012. – 128 с.
Козка Т. В. Ювілей славетного земляка.//газ.”Відкритий урок”.-2013- №№3-4 – 16 січня .- С. 4.
Козка Тетяна. Вклонімося Миколі Аркасу.//ж.»Мистецтво та освіта».-2013 – №1 – С.59.
Аристова Людмила. Використання навчально-методичного комплексу «Музичне мистецтво» в естетичному вихованні молодших школярів.//ж. «Мистецтво та освіта» – 2013 – №3 – С.10-13.
Масол Людмила, Аристова Людмила. Музичне мистецтво. Підручник для 5 кл. ЗНЗ//Харків «Сиция» – 2013. – 160 с.
Аристова Людмила. Орієнтовне календарне планування змісту уроків з «Музичного мистецтва» (5 кл.).//ж. «Мистецтво та освіта» – 2013 – №3 – С.53-56.
Чернявська О. В. Експеримент в дії.//газ. «Гімназійна родина» – 2013 – №4 –С.4

Аристова Людмила. Інноваційні ідеї викладання музичного мистецтва в початковій і середній школі//Розвиток творчого потенціалу учнів загальноосвітніх навчальних закладів у системі полі художнього виховання. Матеріали ІІ Міжнародної школи методичного досвіду. –Миколаїв – 2013 – С.65-71.

Козка Тетяна. Естетико – виховні можливості анімаційного мистецтва щодо естетичного перетворення світу//Розвиток творчого потенціалу учнів загальноосвітніх навчальних закладів у системі полі художнього виховання. Матеріали ІІ Міжнародної школи методичного досвіду. –Миколаїв – 2013 – С.159-162.

 

Аркас Микола Миколайович


(7 січня 1853, Миколаїв-
26 березня 1909, Миколаїв) - український культурно-освітній діяч, письменник, композитор, історик.